שאלות בפרק הכמותי מרתון הגל השני-

0 הצבעות
שלום:)

בבקשה אם אפשר הסברים מפורטים כי יש לי בעיה קצת בהבנת הנקרא אני אשמח זה יחדד לי את הדברים יותר- כי אני ממש לא מבינה למה לא הצלחתי להגיע לפתרונות בשלב כזה של פסיכומטרי.

בספר המרתון כיתה- עמ' 142, שאלה 4 על אחוזים. נכון מן הסתם שלא נצטרך לחשב את כל האחוזים האלה בבחינה ב60 שניות. הבנתי שמדובר בשאלות דוד. אבל האם בהכרח המשפט זה שמי שמעלה ומוריד באותו אחוז תמיד מפסיד יהיה נכון לגביי אם הוא הוריד באחוזים במספרים שלא דומים למספרים שהוא הוריד בהתחלה האם עדיין הייתי יכולה להשתמש עם המשפט הזה? או שהיה אפשר להשתמש אם האחוזים היו מספרים שונים- להשתמש בפעם הראשונה שמי שמעלה בשלבים הוא יותר מרוויח ואז בגלל ששהוא מוריד אחוזים בשלבים הוא גם מצליח ואז זה היה יכול להיות תשובה 3.
העיקרון בשאלתי הוא האם המשפט הראשון הוא נכון רק מי שאני יראה שהמספר האחוזים הוא אותו הדבר?

בשאלה 5- זה הולך ככה- השאלה הייתה יותר פשוטה ממה שדימיינתי ממה שחשבתי שייקרה. (וזו הטעות שלי בד"כ) עשיתי עץ. כלומר 20 אחוז מהמקרים החומרים יש לגלח את החתול ואז עשיתי 80 לא מקרים חמורים וכך הלאה והלאה.וכך עשיתי הלאה והלאה. ואז שאמרו לי למצוא את האחוז של מספר החתולים (ידעתי שאני צריכה למצוא את השלם ולשים את 50 החתולים הפרווה כחלק היחסי) אני כפלתי את הענפים גם מה80 אחוז המקרים הלא חמורים שגם שם משתמשים בפאה.
ואחרי שישבתי על זה פשוט ניסיתי את כל הדברים והתשובות היו לי מול העיניים של מספר החתולים פשוט להכפיל את אחוז מאחוז למצוא כמה חתולים יש להכפיל ב3 ואז למצוא שוב את כל המגולחים ולגלות כמה הם. שאלתי היא- מתי אני אדע להשתמש בכל העץ שאני עושה כלומר- מתי אני יוכל להתבסס רק על מה שכתוב? זה מבלבל ומפחיד ומבאס כמה שזה היה קל ואני הקשתי את זה.

6. שאלת יחס- אני יודעת שמספרים החברים הכולל הוא 15 ! אם ידוע כי יש להם חבר משותף אחד בלבד. כלומר אני הבנתי שאם יש להם חבר משותף אחד- אז פשוט מוסיפים עוד בן אדם אחד לכל אחת מתשובות האלימנציה ואז בודקים אם מתחלק ב15. אבל לא הבנתי למה בתשובות הוסיפן רק 2? כי אם יש להם חבר משותף אחד לכולם אז הוא 1. כי הוא משותף........

7. אוקי בשאלה יחס כזו- שנתון יש שני יחסים ואני צריכה למצוא יחס בתשובת יחס בינהם
אז זה יהיה מציאת מכנה משותף. אז דבר ראשון אני מוצאת מכנה משותף בהכרח? (כי אני ישר הכפלתי את ה7 האווזם ב2 כי אמרו לי שזה יותר גדול) ואז עושה מכנה משותף.
אך ראיתי שבתשובות הם עשו קודם מכנה משותף, ואז שהם הרחיבו את האווזים ב2 הם עשו זאת על כל היחס. כלומר הם הכפילו גם את הברווזים ב2. שאלתי היא למה הכפילו גם את הברווזים ב2? אמרו לי שרק האווזים גדול פי 2 מהשפנים.

בשאלה 10- עשיתי ממצוע משוקלל והגעתי ל 528 לחלק ל24. ועפי השיטה שהמאמנים לימדו אותי פירקתי את זה. עשיתי 500 לחלק ל20 זה 25. ו28 לחלק ל4 זה 7. חיברתי בינהם וזה יצא 32. ועם מחשבון זה יצא לי 22. אז איך אני יכולה לחלק בפסיכומטרי סכום זה ללא מחשבון?
והאם יכולתי להגיע לתוצאה בשיטה יותר קל במקום להתקל עם כל הכפל המסובך הזה עכשיו.

שאלה 13- אם אמרו לי שהם רקדו את הריקודים האלה באופן רצוף, למה לא לעשות את הכמות שהם פעמיים. כי הם רקדו זאת פעמיים? כומר אם סהכ הם עשו 140 צעדים? אז הם יעשו 280 צעדים כי הם עשו את אותו הריקוד רצוף פעמים.... לא הבנתי את השאלה הזאת בגלל המשפט האחרון. אפשר בבקשה הסבר מפורט כאן כי אני תמיד נופלת על השאלות האלה אם המשפטים וההוספות בשאלות ובסוף לא משתמשים בהם בכלל.


בשאלה 14- כפי שאמרו על תשובה 3 שלא ניתן לדעת- כי C הוא שלם אבל הוא יכול להיות או חיובי או שלילי. למה על תשובה 4- שהC בחזקת 2 היא אפשר להגיד עליו שאי אפשר לדעת?
והאם כשאומרים לי מה מהבאים בהכרח חייב להיות שבר אני ישר בודקת את הזאב הבודד? או שיכול להיות שיהיה לי כמה שהם גם שבר אבל לא רק...

15- למה עכשיו פה פתאום הבנו שהחזקה מפריעה? הרי אנחנו יודעים- שהחזקה חיובית ושלמה הבסיס הבסיס נשאר אותו הדבר. ובמקרה הזה הוא זוגי הוא ישאר זוגי .( כפי שעשינו בשאלה 14) מאיפה בתשובות הם הביאו את ה2X הזה ? בחים לא ראיתי שזה אפשרי לעשות כך.
אם אפשר בבקשה הסבר מפורט שאני לא יטעה בפסיכומטרי כי אני ישר בדקתי וזה יצא לי החברותי שזה הכל.

16- לגביי שאלה זו מספר המתחלק ב11- לי הכתיבו במחברת שאם נחבר את ספרת האחדות שלו למאות שלו ונחסר מהם את ספרת האחדות נקבל 0 או 11. ואף הביאו דוגמא 10851341 עשיתי שלוש ועוד 1 זה 4 לחסר מהעשרות זה באמת 0. וכשעשיתי דרך זו על התרגיל זה לא יצא ככה. ובתשוב אני רואה שהם עשו את ספרת האלפים לספרת העשרות. למה לא ידעתי דבר זה עד היום? כלומר למה לימדו אותי והכתיבו לי רק על דרך אחת. לא ידעתי שקיימת אופציה תנאי כזה בכלל.

ב17 גם אם אני עושה כפל מקוצר Y הוא מספר שלם. כלומר- כפי שאמרנו אנחנו לא יודעים מה הוא? ואם זה אי זוגי? אז התוצאה זה אי זוגי. אז איך אפשר להיות בטוח שזה זוגי?

ב19- בתנאי האחרון אם 0 הוא המונה ו12 הוא המכנה זה תמיד ישאר זוגי?
אבל אם היה לי 12 במונה ו 0 במכנה אז התשובה הייתה 3- 0. ?
נשאל יוני 10, 2013 על-ידי רחלי בוזגלו (660 נקודות)

תשובתך

פרטיות: לא יעשה שימוש בכתובת המייל שלך מלבד שליחת התרעה על תגובות או תשובות.
Anti-spam verification:
To avoid this verification in future, please log in or register.

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+3 הצבעות
1 תשובות
נשאל מאי 26, 2016 על-ידי אפרגן שלומי (640 נקודות)
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל מרץ 3, 2014 על-ידי יוסי עלמו (130 נקודות)
+2 הצבעות
0 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל פברואר 9, 2019 על-ידי מור ליאני (160 נקודות)
...