אהלן,
מבחינת ה-EZ-סיווג, אנחנו מדברים כאן על שאלת הספק זהה - יש פה קבוצה של אנשים שיש לה הספק זהה, נותנים לנו מידע על תהליך העבודה של הקבוצה הזאת ואנחנו אמורים לענות על שאלות בקשר אליו.
ספר שאלות ובעיות עמ' 179, 181 יכול לעזור כדי שתהיי סגורה על הEZ-סיווג הזה.
ספציפית לגבי השאלה הזאת -
מחלקים את הטבלה לשלוש שורות, לפי הסיפור שמסופר לנו (שימי לב שכל משפט מספר לנו על מצב אחר).
1. המצב הנתון - 7 סטודנטים מסיימים 4 מאמרים ב-28 שעות.
2. מה שהיה עד עכשיו - 3 סטודנטים עבדו במשך 14 שעות על מאמר אחד ופרשו בלי לסיים.
3. מה שנשאר - 7 סטודנטים אמורים לסיים את המאמר. שואלים אותנו כמה זמן זה יקח להם.
מילוי הטבלה:
1. המצב הנתון - אם 7 סטודנטים מסיימים 4 מאמרים ב-28 שעות, וההספק שלהם זהה, ניתן לומר שההספק של שבעת הסטודנטים הוא 4/28 שזה 1/7 (לפי משוואת ההספק: הספק כפול זמן שווה לעבודה.).
אם ההספק של כל הסטודנטים שווה - ההספק של כל סטודנט בנפרד הוא 1/49 (אנחנו מחלקים את 1/7 ב-7 וזאת התוצאה). זה נתון שנשתמש בו גם לצורך חלקים 2 ו-3. אם זה ההספק של סטודנט אחד, אנחנו יודעים להגיד מה ההספק של שני סטודנטים (2/49), שלושה סטודנטים (3/49) וכו'...
2. מה שהיה עד עכשיו - 3 סטודנטים עבדו במשך 14 שעות על מאמר אחד. זאת אומרת שצריך להכפיל את 3 ב-1/49 (יוצא 3/49 - זה ההספק שלנו) ואז להכפיל בזמן (14) - ונקבל את העבודה.
העבודה שהם עשו היא לקרוא 42/49 מאמר, ואחרי צמצום - 6/7 מאמר.
3. בעקבות סעיף מספר 2 אנחנו יכולים לומר שנותר להם עוד 1/7 מאמר (זאת העבודה שנשארה להם). את המאמר הזה קוראים שבעה סטודנטים - כלומר - ההספק הוא 7/49 שזה, אחרי צמצום, 1/7. לפי משוואת ההספק יש לחלק את העבודה (1/7) בהספק (1/7) ונקבל את הזמן - שעה.